المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية (HIMS)
اهلا ومرحبا بك
انت غير مسجل نرجو منك التسجيل وبعد التسجيل فعل اشتراكك من البريد الالكتروني

المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية (HIMS)

;
 
الرئيسيةHIMSاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» ألمعهد العالي للعلوم الادارية اداره اعمال
الثلاثاء يونيو 30, 2015 5:10 pm من طرف Amr Ahmed

» مشاكل عاطفية وحلولها
الإثنين يناير 13, 2014 3:37 pm من طرف lola2012

» ملخص مكونات الكمبيوتر المادية (CPU & input & output)
الثلاثاء أكتوبر 30, 2012 11:08 pm من طرف بودوح

» لية يازمن بتبعنى
الأحد سبتمبر 23, 2012 10:35 pm من طرف guba

» لو واثق من نفسك جاوب
الأحد سبتمبر 23, 2012 10:31 pm من طرف guba

» نتيجة المعهد العالي للعلوم الادارية بالقطامية الفرقة الثانية نظم معلومات العام الدراسي 2009-2010
الإثنين يونيو 25, 2012 10:47 pm من طرف hady essam

» حصريا العاب الاتارى بتاعة زمان
الإثنين أبريل 02, 2012 5:54 pm من طرف aayyaa

» ابحث عن منهج
الخميس مارس 29, 2012 7:30 pm من طرف gggggggg11

»  رسالة للي يقدر يوصلها للادراة ( او اذا كانت الادارة فاضية )
الأربعاء سبتمبر 21, 2011 11:14 am من طرف zizo

تصويت
هل سيأخذ الاهلي الدوري
نعم
67%
 67% [ 35 ]
لا
33%
 33% [ 17 ]
مجموع عدد الأصوات : 52
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1741 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو mmmhanafy فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 15000 مساهمة في هذا المنتدى في 6507 موضوع
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 103 بتاريخ السبت مارس 12, 2011 2:45 pm

شاطر | 
 

 حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
lovely_love
مشرفة
مشرفة
avatar

رقم العضويه : 17
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 144
العمر : 32
الانتساب : معهد اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
وسام :
تاريخ التسجيل : 20/01/2009

مُساهمةموضوع: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 06, 2009 12:57 am

الحفيدة : جدو تامر إزيك .. حلو البدي اللي انت لابسه ده .. بس ده موضة قديمة قوي يا جدو

الجد : يا بنتي أنا راجل دقة قديمة وبالبس زي ما جيلنا اتعود وحسب التقاليد القديمة بتاعتنا

الحفيدة : أيوه بس مش حاسس إنك مخنوق وانت لابسه؟

الجد : أبداً ده هو ده اللبس المحتشم اللي مفروض الكل يلبسه ويحافظ عليه .. فين أيام زمان لما كنا نلبس البدي اللي مبين البطن والظهربس، مع البنطلون السترتش الجلد والجوانتي الجلد... كانت حاجة آخر روشنة
الحفيدة : ياه يا جدو .. ده انتوا كان ليكم تقاليد غريبة خالص
الجد : وهو انتي فاكرة إن أيامكم دي أيام؟ يا بنتي أيامكو دي ما يعلم بيها إلا ربنا .. فين أيام سنة 2002م ، هو الواحد فينا كان يستجري يشرب سيجارة قدام أبوه؟ طب ده الدنيا كانت تتقلب ساعتها وما تتعدلش .. أمال إيه .. كان فيه حاجة اسمها أخلاق

الحفيدة : معقول يا جدو؟ للدرجة دي!!؟؟

الجد : أمال انتي فاكرة إيه .. وبعدين كانت الست من دول ما تلبسش اللبس الخليع بتاع اليومين دول .. يعني الجيبة كان لا يقل طولها عن شبر ونص .. وكانوا الستات يلبسوا فوقيها بلوزة باستمرار ..مش زي دلوقتي!

الحفيدة : يا خبر .. وإيه كمان ياجدو

الجد: ح أقول لك إيه ولا إيه .. يعني خدي عندك مثلاً .. زمان كنا نسمع الطرب الأصيل لمطربين حقيقيين زي مصطفى قمر ، وعمرو دياب ، وكانت الأغنية مدتها أكثر من دقيقتين متواصلين من الطرب الأصيل والموسيقى الهادية الراسية اللي تعمر النافوخ بصحيح كانوا مطربين روشين وآخر طحن .



الحفيدة : وبعدين

الجد : وبعدين كنا نسمع على حاجة اسمها اسطوانات ليزر ، ودي صحيح انقرضت ، بس كان ليها طعم عن دلوقتي ، يا سلام لما كنا نحطها في الووكمان ونعلقه في حزام البنطلون ونمشي في الشارع كده ،، كانت أيام جميلة

الحفيدة : حكاويك ممتعة قوي يا جدو .. ثانية واحدة ..



(بعد عدة دقائق) هيه يا جدو .. وبعدين

الجد : أحلى أيام بقى كانت أيام الدراسة ، الفصل كان على أيامنا رايق وعدد التلاميذ فيه ما يزيدش عن ستين سبعين تلميذ ، وكنا ساعتها بنعرف نفهم الدرس كويس مش زي دلوقتي ، وكانت الشوارع أيامها فاضية لأن مصر كلها كان تعدادها 70 مليون مش أكثر ، تخيلي بقى الروقان اللي كنا فيه؟

الحفيدة : 70 مليون بس؟!!

الجد : أمال إيه .. علشان كده كانت كل حاجة رخيصة ، يعني مثلاً كيلو اللحمة يوم ما يضربه الدم كان يبقى بخمسة وعشرين جنيه أو بتلاتين جنيه ، وكان أتخن جوز جزمة ب 250 جنيه ، وكان الواحد يقدر يشتري شقة تمليك بـ 150 الف جنيه بس .. وكان الدولار بخمسة جنيه بس تخيلي بقى؟

الحفيدة : ما هو علشان كده كان الجواز على أيامكم كان سهل خالص

الجد : أمال .. ده احنا الواحد مننا كان بمجرد ما يوصل سن 35 سنة يبتدي يفكر في الجواز على طول ، وما كانش عندنا الأفكار الغريبة اللي بتعملوها دلوقتي زي إن البنت تعاشر الولد كام سنه قبل الجواز علشان يتعرفوا على بعض أكثر زيك انتي وسوسو صاحبك ، أنا شخصياً شايف إن ده وضع مش لطيف ، ده احنا يا بنتي على أيامنا كان لا يمكن البنت تتأخر بره البيت عن الساعة أربعة صب*ً ، طب ده باباها كان ممكن ساعتها يخاصمها

الحفيدة : ده انتوا كنتوا ملتزمتين خالص ياجدو !!!

الجد : يا بنتي إحنا اتربينا على الأخلاق والفضيلة والعادات والتقاليد .. يعني كان الواحد مننا زمان لما يدخل الأسانسير ويلاقي جاره في الأسانسير ممكن يفكر يصبح عليه ، ومش بعيد كان يسأله عن أحواله .. وكانوا أهل الفن محتشمين جداً وكانوا دايماً يطلعوا بالمايوهات ، وكان لا يمكن التلفزيون يذيع في السهرة زي كل احدى وخميس دلوقتي ، والمذيعات كانوا يقعدوا جنب الضيف .. هيـ يـ يـ يـ ـه الله يرحم دي أيام

الحفيدة : رايح فين يا جدو

الجد : أصلي كنت موصي الجزار على اتنين كيلو لحمة وأعطيته ثلاثة آلاف جنيه عربون وعايز أروح أطمن إذا كانت اللحمة وصلت ولا لأ .. تشاو .. سي يو

*******
تانى يوم فى نفس العام ..
سوسو صديق توتو الحفيده بيكلمها فى التليفون ..

سوسو : ازيك يا توته؟
توتو : اهلا يا سوسو يا حياتى عملت ايه النهارده؟
سوسو : حاجات اوريجينال خالص خالص .. وقفت مع دادى فى المطبخ وهو بيعمل الغدا وعرفت ازاى بيطبخ اكله كان جده هو اللى علمها له .. مطرقعه باين !!
توتو : مطرقعه ايه يا سوسو !! قصدك مسقعه ..
سوسو : يوه بقى يا توته .. اهى حيره و السلام موضوع التبيخ ده .. عكعكه كده و لغوصه وحاجات ياى موت .. و شفتى دادى بيقول لى ايه !! ..
توتو : بيقول لك ايه داديك يا سوسى .. ده باين عليه لسع خالص ..
سوسو : آل ايه دادى عاوزنى انزل السوق و اشترى الخضار ..
توتو : وات؟ او مون ديو .. اما يبقى تريب يجنن ..
سوسو : تريب ايه يا توتى ده عاوزنى انزل وياه كل اسبوع نبضع و نشترى ونقف مع البياعين الفالجر دول اللى يقولوا الكيلو بعشرين وانا اقول لا بتلاتين ... مش عارف ازاى ممكن اتعامل مع الناس دى ..
توتو : ايوه يا حياتى .. ولد رقيق و ناعم زيك ماينفعش خالص يسمع الاصوات المزعجه دى ولا يبوظ اخلاقه بالاختلاط مع الناس دول ..
سوسو : توتى يا حياتى عندى ليكى سوربريز ..
توتو : فرحنى يا قمر ..
سوسو : عزمك النهارده على اكله حلوه موت .. سنعة ايديا وحيات عينيا ..
توتو : اكلة ايه دى يا سكرتى؟
سوسو : مامة على ..
توتو : دى اكله ولا واحده بتعرفها ..
سوسو : اخص عليكى يا وحشه .. انتى عارفانى اعمل كده .. لا بجد مخاصمك ..
توتو : طيب خلاص ماتزعلش يا اطؤط
سوسو : مسامحك خلاص .. المهم انت عملتى ايه يا توته ..
توتو : ابدا .. رحت الهاي*تب عشان موضوع التجنيد ده ..
سوسو : يا حرام .. وخلصتى الورق بتاعك ولا غلبوكى زى ما عملوا مع فافى اختى؟
توتو : والله طلعوا عينى .. حلفت لهم وحياة طنط بطه ان مش عندى اخوات بنات عشان آخد الاعفا مش رضيوا يسمعوا كلامى ..
سوسو : وعملتى ايه يا مسكينه؟
توتو : هاعمل ايه .. مضطره اروح مؤكتا اتدرب معاهم على نط الحبل لحد ما اثبت لهم انى بنوته وحيده مالياش اخوات بنانيت
سوسو : يا روحى !! تيب عشان السبيريت بتاعتك تبقى فى العلالى انا جاى معاكى عشان اسقيكى اما تعطشى .. ياى .. ده اكيد الجو هيبقى حر موت .. هابقى اجيب لك الصان لوشن بتاعى ..
توتو : ميرسى يا سوستى .. كنت واصقه انى اقدر اعتمد عليك .. ياللا باى ..
سوسو : باى باى
*******
تانى اسبوع فى نفس العام ..

الحفيدة : إيه يا جدو تامر .. بقا لي زمان ما قعدتش معاك ..ْء
الجد : وهو أنا عارف أتلم عليكي خالص ..ء
االجد : مشكلتي إني ما باعرفش أزعل منك يا عكروتة ..ء وسميتوا المحروس إيه بقى ..ء
الحفيدة : سميناه (دوت كوم) ..ء
الجد : نعم .. دوت كوم؟ .. أنعم وأكرم وده بقى لما تعوزي تنادي له تدوسي (إنتر) ولا إيه بالضبط ..ء
الحفيدة : ها ها ها ها .. إيه الخفة دي يا جدو .. والله فكرة .. لما أعوز أنده له أدوس إنتر .. ولما أحب أقول له روح أودتك أدوس (ألت وإف4) .ء
الجد: وأخدتوه من الحضانة وديتوه فين بقى؟
الحفيدة : وديناه النادي الصهيونى ..ء
الجد : النادي الصهيونى؟
الحفيدة : أيوه .. ده نادي جميل معمول برعاية كبار رجال الأعمال .. وتحت رعاية وزارة الشؤون الاجتماعية .. وده بيعلم الأطفال حاجات ظريفة خالص ومصاريفه رخيصة جداً ..ء وبعدين الولد الكويس ممكن يبعتوه يكمل تعليم في إسرائيل على نفقة وزارة الزراعة ..ء
الجد : إشمعنى وزارة الزراعة يعني .. وإيه دخلها في الموضوع ده ..ء
الحفيدة : أنا عارفة بقى يا جدو المهم حد يتكفل بالدفع وخلاص .. أصل (ميدو يوسف والي) وزير الزراعة ده راجل متفتح قوي ..ء
الجد : نعم .. قلتي مين .. ميدو يوسف والي ..ء
الحفيدة : أيوه يا جدو .. إزاي مش عارف اسم وزير الزراعة ..ء
الجد : أنا أصلي كبرت وصحتي مش مساعداني أفتكر المعلومات دي .. طيب قولي لي .. مين وزير الإعلام دلوقتي ..ء
الحفيدة : قصدك وزيرة الإعلام يا جدو .. اسمها تيتي صفوت الشريف ..ء
الجد (وقد ظهرت عليه علامات التشنج والاحتقان ) : ومين وزير الثقافة ..ء
الحفيدة : نوني فاروق حسني .. إيه الأسئلة الكتيرة دي يا جدو .. ومالك بتبص حواليك كده ..ء
الجد : طيب قولي لي (يقترب منها هامساً في أذنها وهو يرتجف ويسألها سؤالاً ما .. ثم يضع يده على فمها قبل أن تجيب قائلاً : قولي لي الإجابة في ودني ...
الحفيدة (مذهولة من تصرف الجد) : حاضر يا جدو (وتهمس في إذنه بالإجابة) ...
الجد (وقد ازرق وجهه .. وتمددت أطرافه .. وأصابه التشنج والصرع ) : حسبي الله ونعم الوكيل ..حسبي الله ونعم الوكيل ..
الحفيدة : جدو .. جدو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
big_tatoo3000
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 3
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1322
العمر : 30
الموقع : فى شقتى الجديدة
العمل/الترفيه : فى مصنع ملابس مؤقتا ان شاء الله
المزاج : زى العسل
جنسيتك : مصري
الانتساب : متخرج من المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 13/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 06, 2009 4:18 pm

ايوة اية هو السؤال بقى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lovely_love
مشرفة
مشرفة
avatar

رقم العضويه : 17
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 144
العمر : 32
الانتساب : معهد اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
وسام :
تاريخ التسجيل : 20/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 06, 2009 9:10 pm

الله اعلم الموضوع منقول وانا كمان عايزه اعرف ايه هو السؤال لو عرفت اكيد هنزله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
big_tatoo3000
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 3
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1322
العمر : 30
الموقع : فى شقتى الجديدة
العمل/الترفيه : فى مصنع ملابس مؤقتا ان شاء الله
المزاج : زى العسل
جنسيتك : مصري
الانتساب : متخرج من المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 13/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   السبت فبراير 07, 2009 11:53 pm

اكيد سألها عن حد مهم فى الدولة
(معروف طبعا Laughing )
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Rob Van Dam
مشرف عام
مشرف عام
avatar

رقم العضويه : 36
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 3718
العمر : 17
الموقع : المعادى
العمل/الترفيه : رجل أعمال
المزاج : عاااااااااااااااااااالى جدا
الفصل الدراسي : ادارة الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 31/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الإثنين فبراير 09, 2009 6:46 pm

بس ازاى سعر كيلو اللحمة ب 3الاف جنيه واحنا مش عاجبنا ان اللحمة ب 50 جنيه الكيلو الله اعلم الواحد هيعيش لحد سنة 2060 ولا مش هيعيش بس أتمنى ان الآسعار متبقاش كده بجد احنا أساسا فى بلد كل حاجة فيها ممكن تحصل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
OoZz_RoDy_zZoO
مشرفة
مشرفة
avatar

رقم العضويه : 21
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 495
العمر : 32
الموقع : عروس البحر
العمل/الترفيه : مهندسة بعون الله
المزاج : معرفش بصراحة
جنسيتك : مصرية
الانتساب : جامعة اخرى
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 21/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الإثنين فبراير 09, 2009 11:44 pm

النسبة واحدة لان زمان لما وصل كليو اللحمة ب 60 قرش كان غالي في وقتها اما بالنسبة لوقتنا الحالى مش بتمثل قيمة كبير يبقي النسبة واحدة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://hims.own0.com
Rob Van Dam
مشرف عام
مشرف عام
avatar

رقم العضويه : 36
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 3718
العمر : 17
الموقع : المعادى
العمل/الترفيه : رجل أعمال
المزاج : عاااااااااااااااااااالى جدا
الفصل الدراسي : ادارة الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 31/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الثلاثاء فبراير 10, 2009 1:22 am

بس مش لدرجة 3 الاف جنيه يعنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
OoZz_RoDy_zZoO
مشرفة
مشرفة
avatar

رقم العضويه : 21
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 495
العمر : 32
الموقع : عروس البحر
العمل/الترفيه : مهندسة بعون الله
المزاج : معرفش بصراحة
جنسيتك : مصرية
الانتساب : جامعة اخرى
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 21/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الثلاثاء فبراير 10, 2009 12:34 pm

هي مش نفس النسبة بس تقريبية من 60 قرش و40 جنية هيا هيا من 40 جنية و3 الآف جنية الرقم دة في المستقبل مش هكون بالصورة اللى متصورنها دلوقتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://hims.own0.com
Rob Van Dam
مشرف عام
مشرف عام
avatar

رقم العضويه : 36
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 3718
العمر : 17
الموقع : المعادى
العمل/الترفيه : رجل أعمال
المزاج : عاااااااااااااااااااالى جدا
الفصل الدراسي : ادارة الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 31/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الخميس فبراير 12, 2009 7:28 pm

على كده المرتبات هتبقى كام scratch
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 12:44 am

انتو بتتصوروا المستقبل من النحية المادية بس ما فكرتوش فى المشاكل الى دمرت البيئة وكل مدى عاملة تتدمر ومنسوب مياه البحار والمحيطات بيزداد كل سنة وبيدخل على القارات والجفاف الى بقى فى بلاد كتير والحروب وغيره انتو بتفكروا فى ابسط الحاجات الى فى المستقبل بس الاحسن ما توجعوش دماغكو بحاجة لسة ما حصلتش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
al tolerant
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 49
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 292
العمر : 30
العمل/الترفيه : كمال اجسام
المزاج : ســــلانـكـتـيـه
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 12:56 am

انا شايف ان رأى الاخت نورا عقلانى اى حد ما وربما اننا منكملشى حتى ل 2018
ودى متوقفه على مدى استوعبنا لتداعيات العالم الاول من خلال تهديداته للعالم التالت من خلال عمل برنامج نووى يعطى صلحيات لمسؤلى الامم المتحدة فى تفتيش بعض الدول المتبهرجه على صفيحة العولمة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Admin
مدير عام
مدير عام
avatar

رقم العضويه : 1
مستوى :
999 / 999999 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 570
العمر : 32
الموقع : www.harrypotterrr.jeeran.com
العمل/الترفيه : غاوي نت
المزاج : شغال
جنسيتك : مصري
الانتساب : متخرج من المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية
النادي المفضل : الاهلي
وسام : كأس الإتحاد الإنجليزي
تاريخ التسجيل : 10/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 12:58 am

حسبنا الله ونعم الوكيل

]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://hims.own0.com
Rob Van Dam
مشرف عام
مشرف عام
avatar

رقم العضويه : 36
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 3718
العمر : 17
الموقع : المعادى
العمل/الترفيه : رجل أعمال
المزاج : عاااااااااااااااااااالى جدا
الفصل الدراسي : ادارة الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 31/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 1:09 am

بلاش عقد بقى الواحد خايف لوحده من المستقبل متخوفونيش زيادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 1:14 am

بس بلاش تحطو نفسكو فى اوهام زيادة عن اللزوم فى موضوع المدارس ده بنقول فيه احلامنا بس الموضوع ده غيره ما ينفعش نحط فيه احلام علشان احنا الى بندمر نفسنا فيه مش زى المدارس مش بادينا حاجة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
al tolerant
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 49
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 292
العمر : 30
العمل/الترفيه : كمال اجسام
المزاج : ســــلانـكـتـيـه
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 1:21 am

اه والله احنا شاغلين نفسنا بحاجات هتلسعنا فى المستقبل وعلى رأى المثل لبن الملسوعة
لا تقل للنار أح
فإن قلت أح
فرح الجانى
وسح الدمع سح
والله كلامة دايما كدة بحس فيه بالشزروماطيه بيخلينى مستكنيس كده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 1:30 am

بيخليك ايه معلش مش عارفة اقرها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
al tolerant
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 49
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 292
العمر : 30
العمل/الترفيه : كمال اجسام
المزاج : ســــلانـكـتـيـه
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 1:53 am

مــســتــكــنــيــس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 2:03 am

هو انا مش فهمة معنى الكلمة بس مش مهم بس الواضح من باقى كلامك انه على طول بيصدك لما بتتكلم بس معلش هو ده رايه بس انا رايى زيك يعنى اهو فى حد معاك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
al tolerant
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 49
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 292
العمر : 30
العمل/الترفيه : كمال اجسام
المزاج : ســــلانـكـتـيـه
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 2:11 am

يا بنتى دا انا كلامى مفهوم جدا مستكنيس دى معناها ان الواحد لما بيروح يملا البانيوا مايه سخنه ويحط شاور ومرغى فا ويعمل كوبايه موز باللبن ويحلق دقنه ويشرب كوبايه الموز باللبن بعد متسقع فى التلاجه وينزل يتظفلت فى الشور لمده 54 دقيقة لغايه مجسمك يحصله تفكك فى الكتاوت الليمفاويه
بيحصل عندك نوع من الانسجام الهزيتيتنج
دا احنا بنسميه الشعور بالكنيسه
اى بمعنى ابقى مستكنيس
فهمتى
ولا ابسطهالك
ههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 2:19 am

هههههههههههههههههههههههههه الحمد لله ربنا يزودك من المعلومات ديه الى محدش بيفهمها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
al tolerant
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 49
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 292
العمر : 30
العمل/الترفيه : كمال اجسام
المزاج : ســــلانـكـتـيـه
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 2:27 am

انشاء الله هحاول انزل هنا فى المنتدى الكتالوج بتاعى
لان مش اى حد بيفهمنى
حتى فى البيت عندنا بيعتبرونى مجنون
ودا راجع طبعا لشخصيتى القوية فى البيت لما بقعد ازعق واضرب واشتم.....
نفسى طبعا
هههههههههههههههههههه
دا بيديهم انطباع انى انسان غير مبرهج للمشاعر السستونيه
ودى مشاعر بتيجى فى الكبد والقوانص
هههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الجمعة فبراير 13, 2009 2:39 am

هههههههههههههههههههههههه الاحسن انك تنزله لان فى كلام كتير احنا الجهلة باللغة الحديثة مش بنفهمه وهما مش بيفهموك فى البيت بسبب لغتك ولا مش بيفهموا شخصيتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Rob Van Dam
مشرف عام
مشرف عام
avatar

رقم العضويه : 36
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 3718
العمر : 17
الموقع : المعادى
العمل/الترفيه : رجل أعمال
المزاج : عاااااااااااااااااااالى جدا
الفصل الدراسي : ادارة الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 31/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   السبت فبراير 14, 2009 11:56 am

صح الجيل ده فعلا عليه كلام غريب مش عارف بيجيبوه منين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nora
معيد
معيد
avatar

رقم العضويه : 48
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 523
العمر : 25
العمل/الترفيه : النت
المزاج : سلانكتيه
الانتساب : خيار اخر
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 10/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   السبت فبراير 14, 2009 8:55 pm

اى كلمة تطلع معاهم كده بيحطولها معنى وخلاص وتتنضم لااخوتها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Rob Van Dam
مشرف عام
مشرف عام
avatar

رقم العضويه : 36
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 3718
العمر : 17
الموقع : المعادى
العمل/الترفيه : رجل أعمال
المزاج : عاااااااااااااااااااالى جدا
الفصل الدراسي : ادارة الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الزمالك
وسام :
تاريخ التسجيل : 31/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   السبت فبراير 14, 2009 10:00 pm

ناس فاضية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
a_s_s_a
مشرف المنوعات
مشرف المنوعات
avatar

رقم العضويه : 45
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1602
العمر : 29
العمل/الترفيه : حديث التخرج
المزاج : متوسط
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 09/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الأحد فبراير 15, 2009 8:19 am

بتتكلموا علي 2060طب فكروا في السنين القبليها اية الهيحصل فيها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
big_tatoo3000
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 3
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1322
العمر : 30
الموقع : فى شقتى الجديدة
العمل/الترفيه : فى مصنع ملابس مؤقتا ان شاء الله
المزاج : زى العسل
جنسيتك : مصري
الانتساب : متخرج من المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 13/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الأحد فبراير 15, 2009 6:46 pm

شكرا على الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
a_s_s_a
مشرف المنوعات
مشرف المنوعات
avatar

رقم العضويه : 45
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1602
العمر : 29
العمل/الترفيه : حديث التخرج
المزاج : متوسط
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 09/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الأحد فبراير 15, 2009 9:38 pm

مافيش رد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
big_tatoo3000
نائب المدير
نائب المدير
avatar

رقم العضويه : 3
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1322
العمر : 30
الموقع : فى شقتى الجديدة
العمل/الترفيه : فى مصنع ملابس مؤقتا ان شاء الله
المزاج : زى العسل
جنسيتك : مصري
الانتساب : متخرج من المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 13/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الأحد فبراير 15, 2009 11:34 pm

شكرا على الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
a_s_s_a
مشرف المنوعات
مشرف المنوعات
avatar

رقم العضويه : 45
مستوى :
0 / 9990 / 999

ذكر
عدد الرسائل : 1602
العمر : 29
العمل/الترفيه : حديث التخرج
المزاج : متوسط
الفصل الدراسي : نظم الفرقة الرابعة
النادي المفضل : الاهلي
وسام :
تاريخ التسجيل : 09/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الأربعاء فبراير 18, 2009 9:25 pm

الف شكر على الموضوع الرائع دة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AnGeL
طالب ثانوي
طالب ثانوي
avatar

رقم العضويه : 24
مستوى :
0 / 9990 / 999

انثى
عدد الرسائل : 100
العمر : 30
جنسيتك : مصرية
الانتساب : جامعة اخرى
الفصل الدراسي : خيار اخر
النادي المفضل : الزمالك
تاريخ التسجيل : 23/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060   الخميس مايو 14, 2009 8:06 am

الموضوع حلو وواضح ان السؤوال عن شخصية مهمة جدا وصعب يصرحوا بيها اكيد وبالرغم من الموضوع مضحك وفيه سخريه لكن السخرية دى فى داخلها الكثير والكثير ربنا يستر علينا فى المستقبل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
حوار بين الحفيدة وجدها عام 2060
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
المعهد العالي للعلوم الإدارية بالقطامية (HIMS) :: بنات وبس :: كلام بنات-
انتقل الى:  
اشترك معنا

اشترك في خدمة استقبال الرسائل من المنتدى عبر بريدك الالكتروني:

Delivered by FeedBurner

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث